Péntek éjjel a klubbozásból hazaérve (amikor is kiderült, hogy a fémdobozokban szállított figuráim miatt annyira kevés hely volt a táskámban, hogy a HeroClix nem fért be) az esti filmezés közben kezdtem el gondolkodni, hogy már nagyon sürgősen meg kellene valósítani a mágneses seregszállítás-projektet.

A mostanában használt figuráim nagy részének van mágnes a talpában, mert egy gyönyörű virágmintás fémdobozban szállítom őket, de ott a helykihasználás nem a legjobb.

photo 3.JPG

Eleinte egy ehhez hasonló táskában gondolkoztam, de ezt hamar el kellett vetnem, mert nem találtam olcsón ehhez hasonló táskát alapnak. Ugye itt a legnagyobb előny a sínrendszer, mert így bármilyen magasságú figurákhoz hozzá lehet igazítani a következő szintet.

Itthon volt egy 12"-os műanyag szerszámosládám, így megpróbáltam ebből kiindulni.

medium_16350813054af9205eadf5e2.96903763.jpg

Az alapötlet az volt, hogy a négy sarkát megfúrom alulról, ebbe teszek 6-os hatlapfejű csavarokat, amit alátétekkel és egy-egy anyacsavarral a láda aljához szorítok, majd erre lehet pakolni a szinteket.

Először a szintek magasságának szabályozását anyacsavarokkal akartam megoldani, de ezt elvetettem, tekintve, hogy ha nagyobb ládát veszek a későbbiekben, amiben mondjuk elfér 3-4 szintnyi polc, akkor beleőszülök, mire hozzá tudok férni az alsóhoz.

A következő ötletem a postásgumi volt, mert az gyorsan oldható, de nem tudom, hogy az mennyire bírta volna az állandó menetre feszülést, illetve a stabilitása is kérdéses volt.

Végül rájöttem, hogy egyszerűen szereznem kell csövet, aminek a belső átmérője megegyezik a csavarok külső átmérőjével, és ebből tudok távtartókat készíteni, amit pillatatok alatt le tudok szerelni.

Itt már hajnali három körül járt az idő, és a Pacific Rim is kezdett kicsit zavarossá válni, illetve párom is ott aludt mellettem az ágyban, de papírra kellett vetni az ötletemet. Nem vagyok valami nagy műszaki rajzoló, az egyetemen műszaki rajz órára már nem jártam be, amikor a finomabb dolgokat tanultuk, de így néz ki az általam felvázolt tervrajz:

2013-12-01 11.52.53.jpg

Ez egy tipikus kétnapos tervrajz (azaz én is kb. 2 napig tudom felfogni, hogy mi van rajta), ezért a láda belsejének lemérése után (28×13×10 cm) csináltam egy körülbelüli 3D-modellt a dologból:

kesz.jpg

A csavarok és alátétek remélem, egyértelműek. A polcokat egyszerű vaslemezből tervezem (Dexion Salgó polc), a méretük ehhez a ládához 13×28 cm. A rövidebb oldalakon van 4 furat, ez talán egy kis magyarázatra szorul: A külső furatok (2 cm-re a hosszabb oldaltól, 1 cm-re a rövidtől, 6 mm átmérővel) a csavarok megvezetésére szolgálnak. A belsőkbe (4 cm-re a hosszabb oldalaktól, 1 cm-re a rövidtől, 5 mm átmérővel) kötél fog kerülni, hogy ki lehessen venni kényelmesen a dobozból.

A képen narancssárga/barna akármilyen színnel jelölt dolog lesz a 6 mm belső átmérőjű cső, ami távtartóként funkcionál.

Illetve a rajzon nincs rajta, de a legfelső szint lezárását szárnyasanyákkal tervezem, mert így az egész "építményt" össze lehet finoman szorítani a mozgás ellen, illetve a tervben lévő speciálisabb "polcokhoz" is így megfelelő.

Anyagköltsége a projektnek így a tervek alapján szerintem kb. 1500-2000 Ft-nál megáll, és jó szorosan két ekkora szinten kb. 100 db 25 mm-es talpú figura szállítható.

Tervezett szerszámigény:

Flex (fémlap kivágásához), de ez elhagyható, ha alapvetően méretre vágatjuk a lemezt, amit veszünk
Köszörű/reszelő (vágási felület elsimitásához), szintén elhagyható, ha vágatjuk a lapokat
Fúró 6 és 5 mm-es fémre való szárakkal (a lemezen és a ládán a lyukak kialakításához)
2 csavarkulcs a csavarok megszorításához
Fémfűrész a csövek méretre vágásához
Mérőszalag/vonalzó + alkoholos filctoll méréshez, bejelöléshez.

Szóval alapvetően ez lenne a terv, a prototípust szerintem még ma megcsinálom, akkor tudok kicsit több gyakorlati infóval is szolgálni.

A bejegyzés trackback címe:

https://drcsernuswargame.blog.hu/api/trackback/id/tr265669848

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bogesz001 · http://arhk.xszerver.hu 2013.12.16. 14:25:46

Ebből lett valami? Megnézném a végeredményt... :)

DrCsernus 2014.02.13. 11:34:52

@bogesz001:

Végül elkészült, de kicsit máshogy, teljes kivehető polcrendszerrel, mert apósom szerint a műanyag nem viselte volna el a fúrást, bár így meg ugye a fixen rögzített polcok adta plusz szállítási védelem veszett el.
süti beállítások módosítása