Hévízen tovább folytatódott a ’zűrbéli haddelhadd Panzer Dindrenzi aggresszorai és a Terran flottám részvételével, második kiadású szabályok szerint.

 fsa2.jpg

Ezúttal 800 pontból nézett egymással szembe a két flotta:

Didrenzi részről:

1x Conqueror csatahajó

2x2 Trident romboló

1x3 Fury cirkáló

1x Claymore hordozó benne 2 (igen, írd és mondd KETTŐ) vadász rajjal (wing)

 

Míg a Terran flotta:

1x Razorthorn csatahajó

1x Ares hordozó benne 2x6 bombázó rajjal

1x3 Sentinel cirkáló

2x4 Pilgrim fregatt ebből 2 proxy

 

Az oldalválasztás jogát én nyertem, így mindjárt ki is választottam azt az oldalt ahova Panzer felrakta a játékhoz előkészülve az összes kellékét. Természetesen mindkettőnknek költözni kellett.

Ebben a csatában „új” taktikát akartam kipróbálni. Bizonyosan nem én találtam ki a spanyol viaszt, de ebben a formában még nem sorakozott fel eddig a Terran flottám. A terv az volt, hogy a távolságot a két flotta között a lehető leggyorsabban tegyem meg, és éket verjek a Dindrenzi hajók közé. Ezért felpakoláskor viszonylag szorosan raktam a hajóimat és lehető legközelebb az ellenfélhez. A végeredmény az lett, hogy a fregattok adták a balszárnyat, középen a hordozó és a csatahajó, jobb szélen a három cirkáló állt rajtvonalhoz.

FSA6.JPG

 

Panzer flottája a tábla hosszában széthúzva, nekem balról kezdve cirkálók, 2 romboló, a csatahajó, 2 romboló és egészen a tábla jobb szélén a hordozó.

Az első kör kezdeménye az enyém lett, az egyik fregattokkal elindultam és bevettem magam az aszteroida öv mögé, és a távolabb álló rombolókból egyet kritikusra torpedóztam. Jól indul a buli. :) Panzer igyekezett visszavágni, de az aszteroidákon nehéz átlőni, a pimasz fregattok meg röhögtek a markukba a pajzsaik mögött…megint… Ebben a körben mindennel mentem előre és főként torpedókkal lőttem, Panzer a fregattok után rászállt a csatahajómra, és üzembiztosan vitte be a sebzéseket neki.FSA5.JPG

A második körben is enyém lett a kezdeményezés, a cirkálóim előre jöttek, és lőtték az ellen cirkálóit és a csatahajót, egészen jó eredménnyel, ez utóbbinak elintézték az elhárítóütegeit, amit ocsmányul kihasználtam: az összes még elérhető torpedómat a Conqueror kapta meg. Saját csatahajóm már félig romokban, füstölve vergődött, de még így is ütött, mint az ipari áram. Igyekeztem optimális torpedós lőtávban maradni a fregattokkal, hogy tovább lőhessem a rombolókat, aminek meg is lett az eredménye: egy romboló lehullott szépen a második benyelt kritikus találattól. Viszonylag emlékezeteset a bombázók és az anyahajó alkotott. A „zümik” ismét rettenthetetlenül és karcolás nélkül repültek át az elhárítótűzön és kishíján dupla kritikusra lőtték a Dindrenzi cirkálót. A piszkos munkát a hordozó Fore (fixed) fegyverei fejezték be.

Mint később kiderült, a második az utolsó kör, mert még mást is szerettünk volna játszani, így nem jutott többre idő. Bár a csata is eldőlni látszott a második kör végeztével: Dindrenzi oldalon egy cirkáló és egy romboló volt a veszteség, a csatahajó félig szétlőve, a hordozó egy sebet kapott. Terran részről egyedül a csatahajó kapott, de az nagyon ramaty állapotban volt: 2 HP maradt a 8-ból. FSA4.JPG

Részemről a hordozó a bombázóival üzembiztosan működött, eddig semmi nem tudta megfogni a „zümik” rohamát. Eddig…      A Dindrenzi csatahajó továbbra is rúg, mint a ló.Számomra kisebb meglepetést okoztak a teljesen feltöltött létszámú fregattok: szerény becslésem szerint squadrononként +30 pont beáldozásával kétszeresre nőtt a hatékonyságuk. Úgy gondolom érdemes lesz többet venni belőlük, valószínűleg ők lesznek a flottám igáslovai. Bár ezek a következtetések nem biztosan helytállóak, hiszen két kör bajosan nevezhető csatának. :)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://drcsernuswargame.blog.hu/api/trackback/id/tr396109219

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

KönyvtárosPanzer 2014.05.05. 18:20:05

Jó vót ez a csata...csak nagyon hosszúra tud nyúlni.

Amúgy k*rvára rendetlen a besteller könyvek polca..rendet is raktam gyorsba. :-P

KönyvtárosPanzer 2014.05.05. 18:21:40

@KönyvtárosPanzer:

bestseller..beseller..mindegy osszátok be! :-P x-D!

KerekPerec 2014.05.05. 18:29:47

Besteller! HJAAAAA! Es Habt geschlafen bitte! :D
A játék rétestészta mivolta engem is bosszant. Valószínűleg többet kellene gyakorolnunk, vagy kipróbálni a sakkórát.
süti beállítások módosítása