Csillagoknak égi útján

2013.10.26. 18:26

Az újrakezdés mellé most kezdés is társul. Régóta gondolkodtam én is blog kezdésén de sosem vitt rá a lélek. Némi "In medias res" érzéssel kezdek bele, egy Firestorm Armada csatajelentéssel.

Hévízen a Terran-Dindrenzi kofliktus fordulóponthoz érkezett: döntetlent játszott a két flotta múlt vasárnap.
A hajóhadak 700 pontból álltak fel egymás ellen:
Panzer-Dindrenzi:
  1x Conqueror csatahajó
  3x Fury cirkáló
  6x Hammer fregatt
  2x Trident romboló

Ezzel szemben
KerekPerec-Terran:
  1x Razorthorn csatahajó
  3x Sentinel cirkáló
  6x Pilgrim fregatt
  1x Ares MkII anyahajó + 2x6 bombázó raj

A küldetés sima “killpoint” volt.
Panzer kezdte a felállást, a csatahajó 3 fregattal jobb szélen(felőlem nézve) a többi hajó középen sorakozott fel. A bal szélen egy reteknagy bolygó állta útját a hajóknak.
Én jobb szélen 3 fregattot, és az anyahajót szegeztem a csatahajó ellen. Középen a csatahajóm három fregattal, bal szélen a cirkálók foglaltak helyet.P1040377.JPG

Fura módon én nyertem az első kör kezdeményét, rajtaütésszerűen elbújtam a csatahajó elől egy bolygó mögé a fregattokkal és az anyahajóval, és kaptak egy “cut engines” parancsot. A többi hajó szép egyenesen haladt előre. Dindrenzi részről hasonló előrenyomulás és helyezkedés történt.
Második körben már megszólaltak a fegyverek, Panzer a csatahajómra fókuszálta a tűzerejét(emlékszik még a legelső játékunkra, mikor minden irányba okádta a tüzet), kapott is rendesen. Cserébe egy fregattját tüntettem el. Közben a rombolók a cirkálóimat igyekezték lőni, de nehéz célozni az aszteroidákon át. Végül az anyahajóm útjára indította az egyik bombázó rajt és levettem a “cut engines” parancsot a fregattokról és az anyahajóról.P1040380.JPG

Harmadik körben megint én nyertem a kezdeményezést(O.o?, megőrültek a kockáim?). A cirkálóim előretörtek és elkezdték sorozni az ellenséges cirkálókat, egyiket meg is sebezték. A csatahajóm tovább szenvedte az össztüzet, egyre kevésbé tartotta magát. A jobb szélen levő fregattjaim előjöttek a bolygó mögül és a Dindrenzi fregattok tovább hulltak. A kör végén a másik bombázó rajt is útjára engedtem.

A negyedik körben már közvetlen közelről lőtték egymást a Terran és Dindrenzi cirkálók és rombólók, az egyik cirkálóm kritikus találatot szenvedett: dekompresszió elvitte a legénység negyedét. A csatahajóm a sorozatos találatok hatására végül megadta magát, így az anyahajóm került a Dindrenzi csatahajó célkeresztjébe, egészen jól viselte a támadásokat(hála Panzer extra turbó egyes dobásainak), annak ellenére, hogy a támadója csaknem sértetlen volt. Ekkor esett rá hátulról két fregattom és parádés dobással(10 hatos zsinórban!) kritikusra lőtték, minek hatására szivárogni kezdett valami veszélyes anyag(containment leak), de a körnek sajnos vége lett, mielőtt kihasználhattam volna. A végfázisban mindketten megjavítottuk a kritikus találatainkat.P1040384.JPG

Az idő már szorított minket, úgy egyeztünk meg, hogy az ötödik az utolsó kör. A Dindrezi csatahajó tovább osztotta az anyahajómat, a cirkálók viszont nem jártak ilyen jól, a Terranok kezdtek felülkerekedni a közelharcban: 1 Dindrenzi romboló és egy cirkáló, meg egy fél ált szemben másfél Terran cirkálóval és három fregattal. A kör és egyúttal a játék slusszpoénja azonban a bombázók akciója volt: a két bombázóraj nekiesett a Dindrenzi csatahajónak, és a sérült hajó gyenge elhárítótüzén átrepülve rommá lőtték. Két kritikus és egy sima találat után a hajónak összesen 2 HP-ja maradt a támadás előtti hétből.

Az eredmény a pontok összeszámolása után, okozott veszteségek alapján: kb. 15 ponttal nyert a Terran flotta, de, mivel Panzer közel 60 pont hátrányból indult, kiegyeztünk döntetlenben.

A bejegyzés trackback címe:

https://drcsernuswargame.blog.hu/api/trackback/id/tr455600569

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása